Geschreven door: Inge

5 tips om tijdens een drukke periode in balans te blijven:

  1. Een leven in balans, begint bij jezelf. Start bij de basis en noteer eerst de dingen die jou energie geven in je agenda. Daarna de dingen die standaard ingepland staan, zoals je werk. Als het goed is heb je nu nog een beetje ruimte over. Noteer dit als ‘NIKS’. Dit kan een moment van niks doen zijn (ook heerlijk) of je kan hem gebruiken voor impulsieve acties!
  2. Onderbreek je bezigheden met een wandeling van 15 minuten, in de buitenlucht. En laat vooral je telefoon binnen liggen…. Alle impulsen die je lijf op dat moment nodig heeft, zijn namelijk buiten aanwezig. Je brein krijgt rust en tegelijkertijd slaat je creativiteit aan! En… je houdt de werkgever zo ook tevreden, want je bent nu veel efficiënter bezig 😉
  3. Voed jezelf. De snacks en fastfoods lijken makkelijk tijdens een drukke dag, maar je voedt jezelf er niet mee. Erger nog, je lichaam wordt er lui en niet fit van. Gezond eten is ook makkelijk en je zal merken dat je energiepeil veel beter in balans blijft, waardoor je de dag fitter doorkomt!
  4. Reset jezelf vlak voor het slapen gaan. Dit kan je doen door middel van een yoga-sessie (hoeft niet langer dan 10 minuten te zijn), een korte meditatie-oefening of simpelweg door op de bank in stilte een kopje thee te drinken. Op deze manier laat je de drukte achter je en stap je met een rustig gevoel de nacht in.
  5. Lach en relativeer! Vaak gaat er door een te drukke planning wel eens iets mis. Je hoofd loopt over, je kan simpelweg niet alles meer onthouden. Wees lief voor jezelf, relativeer en lach erom. Kijk eens naar alles wat er wel goed is gegaan!

Is je periode van drukte te lang, ben je uit balans en helpen deze tips niet (meer)? Neem contact met ons op voor een coachgesprek of bestel nu onze online training!

Liefs Inge